O výhodách a nevýhodách autorizovaných a neautorizovaných servisů se ve všech druzích médií napsalo již neuvěřitelné množství článků. Uváděné informace však nejsou vždy přesné a pravdivé. Proto, jsme se jako dlouholetý a stabilní partner na trhu autorizovaných servisních středisek rozhodli, že se do problematiky pokusíme vnést trochu světla.
U drtivé většiny světových renomovaných značek platí, že záruka na zařízení padá neautorizovaným servisním zásahem. Odpověď na otázku, proč je tomu tak, je ve skutečnosti velmi jednoduchá. Neautorizovaný servis v první řadě nemá přístup k originálním náhradním dílům. S tím souvisí i skutečnost, že neautorizované servisní střediska nemají mimo originální součástky ani přístup k nástrojům na diagnostiku, resp. opravu zařízení. Z již uvedeného logicky vyplývá, že opravy v neautorizovaných servisech není možné vykonávat ve smyslu výrobcem očekávaných postupech. V konečném důsledku po takových opravách ani není možné garantovat plnou funkčnost zařízení.
Naopak platí, že autorizovaný servis = originální náhradní díly + postupy a přísné standarty předepsané výrobcem, které jsou výrobcem zároveň i pravidelně kontrolované a auditované.
Velmi důležitou otázkou je samozřejmě i cena samotné opravy, která má vliv na rozhodování zákazníků. Zapomeneme-li na všechny výše uvedené skutečnosti, i v tomto případě platí, že předpoklad, že autorizovaný = automaticky dražší, je ve skutečnosti velkým omylem. Výrobce nabízí pro svoje zařízení množství bezplatných výměnných programů, resp. zvýhodněných akcí na vybrané opravy zařízení, takže oprava v autorizovaném servise je ve většině případů levnější než v případě těch neautorizovaných.
Na závěr ještě jedno doporučení pro všechny, kteří vybírají servis pro svoje zařízení: informujte se, informujte se, informujte se … Díky Vaší neinformovanosti můžete přijít o záruku na vaše zařízení, můžete si poškodit vaše zařízení, a v konečném důsledku za všechny tyto nepříjemnosti zaplatíte i více peněz.